Home » טיפולי כירורגיה פלסטית » ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן

זה קורה לכולנו עם הגיל בדרך כלל, רק שבאופן טבעי – הריונות, כמו גם ירידה משמעותית במשקל – רק מגבירים זאת: את עודפי העור ו/או השומן באזור הבטן.

ואכן, בטן שטוחה היא משאלת לב של רבים ורבות מאתנו, עד כי לא מפתיע שניתוח מתיחת בטן הוא אחד הנפוצים אצלנו ב-TLV מדיקל. הרבה פעמים, אגב, נעשה הניתוח בשילוב עם שאיבת שומן מהמותניים ו/או הרמת שדיים.

ניתוח מתיחת – בטן המדריך המלא

בטן עם שירטוט המסביר על ניתוח מתיחת בטן

מה זה ניתוח מתיחת בטן?

הליך כירורגי-עיצובי הנועד לעצב ולשטח את אזור שיפולי הבטן על ידי הסרת עודפי עור ושומן תוך הידוק השרירים בדופן הבטן. חשוב להגיד: ניתוח מתיחת בטן אינו ניתוח שאיבת שומן וגם לא מהווה חלופה לירידה במשקל.

נכון שפעמים רבות משולבת בו הסרת עודפי שומן על מנת לבצע את ההליך בשלמותו, אך ייעודו של ניתוח זה הוא בדיוק כשמו: למתוח את הבטן. בסיומו של ההליך מתקבלת בטן שטוחה ומוצקה יותר באופן מובהק למדי עד כי ניתן לומר שניתוח מתיחת בטן משיב לגוף את מראה 'שעון החול', את המותניים צרים.

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת בטן?

כמו לניתוחים רבים אחרים גם לניתוח מתיחת בטן יש מספר טכניקות השונות זו מזו מכל מיני היבטים. הקביעה כיצד ייערך הניתוח שלכם תתבצע לאחר פגישת ייעוץ עם הרופא שבחרתם בהתאם למבנה גופכם, גילכם, איכות העור וכמובן הציפיות שלכם.

כאמור, ברוב הטכניקות תתבצע כחלק בלתי נפרד מהניתוח גם שאיבת שומן ואולם רק לאחר סט הבדיקות המקדימות עליהן יחליט הרופא תיקבע עבורכם הטכניקה המיטבית.

הטכניקות העיקריות לביצוע מתיחת בטן הן: מתיחת בטן קלאסית, מתיחת בטן היקפית

ומיני מתיחה.

לפני הניתוח

ההכנות לניתוח מתחילות כמובן בפגישה עם המנתח/ת שבחרתם. בפגישה זו תקבלו הסבר מקיף על טכניקת הניתוח העדיפה לכם וזאת על סמך איכות העור, אופן פיזורו של השומן התת-עורי, מבנה הגוף, המשקל ועוד.

בנוסף, יהיה עליכם לבצע בדיקת דם וייתכן שידרשו בדיקות נוספות, בהתאם להחלטת המנתח/ת.

לרוב, כשבועיים לפני הניתוח יש להפסיק לעשן וכן לעצור נטילת תוספי מזון ומדללי דם. את ההנחיות המדויקות תקבלו מהרופא.

אחרי הניתוח

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח שההחלמה ממנו קלה בדרך כלל. מחדר הניתוח תצאו עם חבישות לחץ שמטרתן לבצע את ההידוק הסופי של העור וכמובן להקל על הנפיחות.

לרוב נעשה שימוש בתפרים מתכלים שאין צורך להסירם.

בצקות, שטפי דם וכאבים יחלפו מעצמם לאחר כשבוע עד שבועיים.

סביר להניח שההנחיה תהיה להימנע ממקלחת 24 שעות וכן לחכות עם פעילות גופנית – בוודאי מאומצת.

את ההוראות המדויקות לכם – כולל משככי כאבים ומשחות שונות – תקבלו במלואן מהרופא ומהצוות שלנו.

אנחנו מניחים שכמו מרבית מטופלינו תוכלו לחזור לעבודה ולשגרה כמעט מלאה בתוך כשבוע עד 10 ימים.

ניתוח מתיחת בטן – סיבוכים אפשריים

כמו כל הליך כירורגי גם ניתוח מתיחת בטן אינו חף מאפשרות לסיבוכים.

יחד עם זאת, כמובן שלבחירת הגורם המנתח מכל היבט יש השפעה על האפשרות לכך. בכל מקרה, על כל אחד ואחד מהסיבוכים האפשריים, דרכי המניעה והטיפול תקבלו הסבר מפורט לפני ואחרי הניתוח.

 

הסיבוכים האפשריים:

  • צלקות לא אסתטיות
  • חוסר סימטריה
  • חוסר תחושה
  • זיהום
  • דימום ושטפי דם – שאינם פוחתים ו/ או מתגברים
  • בצקות – שלא חולפות לאחר כ-4-6 חודשים
  • פקקת ורידים
  • נמק

חדרי הניתוח שלנו

TLV מדיקל סנטר כולל חדרי ניתוח גדולים ומרווחים המצויידים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כמרכז רפואה פרטית שחרט על דגלו מצוינות ומקצוענות אנחנו מחויבים לתת למטופלינו את השירות הטוב ביותר בכל שלב בתהליך וההקפדה על כך היא בלתי מתפשרת.

המרכז מאושר ע”י משרד הבריאות ופועל תחת גיבוי של בית חולים ציבורי. צוות הניהול של חדרי הניתוח כולל את המנהל הרפואי, מנהל ההרדמה ואח אחראי חדר ניתוח. נוהלי העבודה והסטנדרטים המופעלים במקום הינם מהגבוהים ביותר על מנת להבטיח ללקוחותינו את הטיפול המקצועי והבטוח ביותר.

שאלות נוספות

באופן טבעי, כל ניתוח שמתחיל בחיתוך מסתיים בצלקת. ואולם במרבית המקרים צלקות אלה נסתרות ואינן נראות לעין גם כשלובשים בגד ים.

גודלה של הצלקת ואופן החלמתה תלויים בטכניקת הניתוח שנבחרה עבורכם, בדרך שבה סייעתם לגוף להחלים כראוי וכן בסוג העור.

כמובן שגם למקצועיות הרופא ישנה השפעה על כך ולכן כדאי לבחור במנתח מנוסה הפועל בתוך מערך רפואי מיומן שיעשה את מרב המאמצים להקטנת הצלקת ככל שניתן.

בהחלט והרי זו המטרה. אנשים שעברו אצלנו את הניתוח מעידים על תחושת התחדשות מיטיבה ועל עליה משמעותית בביטחון העצמי. לא פעם קורה שעל אף הירידה המוצלחת במשקל עודפי העור שנותרו מעיבים על ההישג. ניתוח מתיחת בטן נועד ממש לשם כך, מדגיש את המותניים והופך את הורדת החולצה בים – ובעיקר את העמידה מול המראה, מול עצמכם – למשמחת יותר. עבור מי שחשים שעודפי העור מיותרים להם, כמובן.

למעשה, המשותף היחיד בין שני הניתוחים הוא המילה 'בטן'. בפועל, מדובר בשני ניתוחים שונים בתכלית. ניתוח שאיבת שומן נועד בדרך כלל להפחית את כמות מצבורי השומן בגוף. במהלך ניתוח כזה – שאף אורך פחות זמן מניתוח מתיחת בטן – נשאב השומן מהגוף.

ניתוח מתיחת בטן, לעומתו, מתבצע באמצעות הידוק השרירים. אמנם נכון שבמהלכו נשאב שומן בדרך כלל, אך המטרה אינה אותה מטרה ובוודאי שלא טכניקת ביצוע ההליך.

אגב, פעמים רבות מתבצע ניתוח מתיחת בטן אחרי ניתוח שאיבת שומן על מנת להשלים את התמונה ולהיפטר מעודפי העור שנותרו אחרי השאיבה.

העור שלנו הוא אמנם איבר מדהים בגמישותו אבל גם ליכולותיו האלסטיות יש גבול. בעוד שירידה של 5-10 ק"ג לא תשאיר אחריה עודפי עור בדרך כלל, הרי שירידה משמעותית יותר – בין אם אחרי ניתוח לקיצור קיבה ובין אם אחרי הריון – עלולה להותיר אחריה מראה עור מדולדל ורפוי.

נכון שהרבה פעמים ניתן למצק את שיפולי הבטן באמצעות פעילות גופנית ממוקדת ואולם מדובר במיצוק המתרחש הודות להגדלת נפח השריר ולא בזכות ויתור על עודפי עור. ניתוח מתיחת בטן, לעומת זאת, מטפל בכך בדיוק: בהסרת עודפי העור ובהידוק השרירים.

מתיחת בטן מתאימה לנשים ולגברים כאחד במצב בריאותי כללי טוב ובמשקל יציב ומאוזן.

נשים רבות המגיעות לשלב סיום ההריונות בחייהן בוחרות בניתוח זה ; כמו גם גברים ונשים שהפחיתו משמעותית ממשקלם ומעוניינים להיפרד גם מעודפי העור שנותרו.

אם את מתכוונת להרות שוב רצוי לדחות את ההליך עד אחרי הלידה האחרונה, שכן הריון מעצם טבעו עלול לפגוע בהידוק השרירים שמתבצע במהלך הניתוח.

גם אם הנכם נמצאים עדיין בעיצומה של ירידה דרמטית במשקל – רצוי לדחות את ההליך. כשיסתיימו ההריונות, כשהמשקל יתייצב – נשמח מאד שתבואו להתייעץ איתנו.

עוד חשוב לציין כי ניתוח מתיחת בטן לא מתקן סימני מתיחה, אם כי אלה יכולים להיות פחותים במידה מסוימת אם הם ממוקמים על האזורים בעור שיוסרו במהלך הניתוח.

כמעט מיותר לציין ובכל זאת: העישון שבועות אחדים לפני ואחרי הניתוח אסור ופוגע בתוצאות. מעשנים/ות קחו זאת בחשבון.

מנותחים רבים שלנו הם גברים ונשים העונים על ההגדרה הזו בדיוק.

כלומר במילה אחת: כן.

ובפירוט רב יותר: המומחים שלנו מנוסים מאד ומחזיקים ברזומה מרשים הכולל מאות מנותחים עם מבני גוף מגוונים.

יש לשער כי תשובה מלאה לשאלה הזו תתקבל אחרי ייעוץ אישי עם מי אחד מהם. יחד עם זאת כדאי לציין כי בגיל מסוים, בליטה טבעית של הבטן היא חלק מהעניין וכדאי לקבל אותה בהבנה.

בוודאי. נשים רבות שסיימו את שלב ההריונות בחייהן המתינו עד התייצבות משקלן, ובחרו לבצע אצלנו ניתוח מתיחת בטן.

אמנם אין ספק שתינוק חדש הוא אחד האירועים המשמחים בחיים אם לא המשמח שבהם, אך בהחלט גם מרגיע לגלות שרבות מאתנו חוזרות למשקל הרצוי לנו באמצעות תזונה נכונה, פעילות גופנית וסבלנות. אבל לפעמים – מכל מיני סיבות – נותרים עודפי עור שמובילים נשים רבות לבחון את האפשרות של מתיחת בטן.

ואכן, אם חלפה התקופה "שאחרי לידה", אם חזרת למשקלך אבל לא לבגדייך, אם העור הרפוי סביב הבטן מפריע לך – כדאי לך לבוא ולהתייעץ. הרבה יותר מסביר להניח כי ניתוח מתיחת בטן הוא הפתרון שיניח את דעתך.

קודם כל אפשר להירגע: תנודות קלות של 5 ק"ג לכאן או לכאן הן טבעיות לכל אחד ואחת מאתנו, כך שגם אחרי ניתוח מתיחת בטן לא צפוי כי תוצאותיו יושפעו מכך.

אחרי שאמרנו זאת, כמובן ששינויים מרחיקי לכת יותר – של עלייה או ירידה דרמטית במשקל – עלולים לייצר מחדש עודפי עור.

לכן מומלץ בכל פה (ובכל מקרה) לשמור על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותזונה מאוזנת.

הרבה פעמים זו בדיוק הפרוצדורה הנבחרת, במיוחד בקרב נשים שהפחיתו דרמטית ממשקלן ובשל כך לא רק הבטן מדולדלת ורפויה אלא גם החזה. עבורן ניתן לשלב בין שני הניתוחים אולם יש לקחת בחשבון כי מדובר בניצוח מורכב יותר וכמובן בהחלמה ממושכת יותר. בכל מקרה, אם זהו החלום שלך, מומלץ לשתף את הרופא בכך ולאחר בחינה מקצועית של הנושא תחליטו על הדרך הנכונה לך.

הרופאים שמבצעים את הניתוח

כך או כך, אל תתלבטו לבד. הרופאים שלנו העוסקים בניתוחי הגדלת חזה הם מהמומחים בתחומם וישמחו לייעץ לכם באופן אישי מה מתאים, מה כדאי ומתי.

טופס הסכמה לניתוח מתיחת בטן:

טופס הסכמה לניתוח מתיחת בטן >> עברית | אנגלית רוסית ערבית

TLV מדיקל סנטר

TLV מדיקל סנטר

מרכז כירורגי רב תחומי, המציע סטנדרט טיפולי מן השורה הראשונה מכל היבט: אנושי, שירותי, רפואי וטכנולוגי.
המרכז נוסד בשנת 2015 על ידי ד"ר מיכאל ברר ועינב אדיב-ברר והינו בבעלות פרטית ובפיקוח משרד הבריאות.

טיפולים נוספים - כירורגיה פלסטית

תמונה להמחשה הקטנת חזה
הקטנת חזה

ניתוח להקטנת חזה מה זה ניתוח להקטנת חזה? כיצד מתבצע ניתוח הקטנת חזה? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח הקטנת חזה – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח

למידע נוסף >>
מטופלת אשר שירטטו לה על הפנים מידות לפני מתיחת פנים
ניתוח מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים מה זה ניתוח מתיחת פנים? כיצד מתבצע ניתוח מתיחת פנים? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח מתיחת פנים – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח

למידע נוסף >>
עודפי עור
ניתוח הסרת עודף עור

פתיח מה נחשב לעודף עור? איך נוצר עור עודף בגוף? באילו סיטואציות מומלץ לשקול לבצע ניתוח הסרת עור עודף? איך הניתוח מתבצע בפועל? סיכונים ותופעות

למידע נוסף >>

קופות החולים וחברות הביטוח שבהסדר

כירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​!

ד״ר אלישע אופירם

ד"ר זאב אפרת

ד"ר אבי אברג'ל

ד”ר שקמה בר-און

פרופ' ישראל מייזנר

ד”ר ליאור דרוקר

לקביעת תור פרטי ומהיר

או השאירו פרטים

פרופ' רפפורט הרי

פרופ' הדני משה

פרופ' בן אמיתי

פרופ' אוריאל איתן

ד״ר שלומית קורן

פרופ' שגיא הרנוף

ד״ר רני ברנע

דר' רוברטו שפיגלמן

ד״ר קרן רגב

ד״ר נעה אפרת בן ברוך

ד״ר חובב תבור

ד״ר זאב קציר

ד״ר אבי גולדפרב

ד״ר אהרון מנחם

ד״ר ארנון אגמון

מומחים בגינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מומחים בכירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

גינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​