Home » טיפולי כירורגיה פלסטית » טשטוש קמטים בפנים

טשטוש קמטים בפנים

מדוע נוצרים קמטים?

אחת הסיבות העיקריות להיווצרות קמטים היא שככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו מייצר פחות קולגן ואלסטין – שהם החלבונים שעוזרים לשמור על העור חלק ומוצק – וגם עקב פירוק סיבי הקולגן והאלסטין בעור. הקולגן אחראי על מתן חוזק ותמיכה לעור, והאלסטין מאפשר לעור להימתח; כאשר סיבים אלו מתפרקים, העור הופך פחות מוצק וגמיש, מה שמוביל להיווצרות קמטים.
חשיפה לשמש גם היא גורם משמעותי להיווצרות קמטים. קרינה אולטרה סגולה (UV) מהשמש עלולה לפגוע בסיבי הקולגן והאלסטין של העור, ולהוביל להזדקנות מוקדמת ולהיווצרות קמטים. זו הסיבה שחיוני להשתמש בקרם הגנה ובביגוד מגן כאשר מבלים בשמש.
גורמים נוספים שיכולים לתרום להיווצרות קמטים כוללים עישון – שעלול לפגוע בסיבי הקולגן והאלסטין – ומתח, שמוביל לשחרור קורטיזול – הורמון שעלול לפרק קולגן בעור.

הזרקת חומצה היאלורונית לפנים

למי מתאים טיפול בטשטוש קמטים בפנים?

קהל היעד להליך של טשטוש קמטים בפנים הוא לרוב אנשים בגיל העמידה או מבוגרים שחווים סימני הזדקנות הנראים לעין, כגון קמטים עמוקים, עור נפול ואובדן נפח הפנים.
עם זאת, גם אנשים צעירים יותר המודאגים מסימני הזדקנות מוקדמים או בעלי היסטוריה משפחתית של הזדקנות מוקדמת עשויים להתעניין בהליך כזה כאמצעי מניעה כדי להאט את תהליך ההזדקנות ולשמור על מראה צעיר.
מבחינת מגדר, גברים ונשים כאחד הם חלק מקהל היעד להליך של טשטוש קמטים בפנים, למרות שנשים לעתים קרובות שמות דגש חזק יותר על המראה שלהן, והאחוז שלהן בטיפולים מסוג זה גבוה יותר.

טיפולי קליניקות לטשטוש קמטים בפנים

ישנם מספר סוגים של טיפולים הניתנים בקליניקות שמתמחות בכירורגיה פלסטית ואסתטית של הפנים, אותם ניתן לסווג באופן רחב לשתי קטגוריות:

טיפולים לא ניתוחיים, שאינם דורשים התערבות כירורגית או הרדמה:

  • הזרקת בוטוקס או דיספורט: אלו הם טיפולי הזרקה של בוטולינום טוקסין להרפיית שרירי הפנים באופן זמני, שמפחיתים את הופעת הקמטים לתקופה. טיפולים אלו יעילים במיוחד לטיפול בקמטי זעף, רגלי עורב וקמטים במצח.
  • הזרקת סקולפטרה (Sculptra): זהו חומר מילוי עורי לטשטוש קמטים בפנים. בניגוד לחומרי מילוי עוריים אחרים, הסקולפטרה פועל על ידי גירוי ייצור הקולגן הטבעי של הגוף, ובכך מסייע בשיפור מרקם העור, המוצקות והנפח. בהזרקה לעור, סקולפטרה מפעיל את תהליך ייצור הקולגן הטבעי של הגוף. התוצאות הן ארוכות טווח.
  • הזרקת חומצה היאלורונית: כדי למלא את העור. יעיל במיוחד לטיפול בקפלי נזולה, קווי מריונטה וקמטי שפתיים.
  • פילינג כימי: זהו טיפול המשתמש בתמיסה כימית כדי לקלף את שכבת העור החיצונית, ולחשוף עור חלק וצעיר יותר מתחתיו. טיפולים אלו יעילים במיוחד לטיפול בקמטים עדינים, נזקי שמש וגוון עור לא אחיד.
  • שיקום עור בלייזר: טיפול להסרת שכבת העור החיצונית, להמרצת ייצור הקולגן ולהפחתת מראה הקמטים. טיפולים אלו יעילים במיוחד לטיפול בנזקי שמש, צלקות אקנה וסוגים אחרים של נזקי עור.

טיפולים כירורגיים: טיפולים אלו דורשים חתכים והרדמה:

  • מתיחת פנים: הליך כירורגי הכולל הידוק והרמת העור בפנים ובצוואר כדי להפחית את מראה הקמטים והצניחה. הליך זה יעיל במיוחד לטיפול בקמטים עמוקים, בלסתות ועור רפוי בצוואר.
  • הרמת גבות: הליך כירורגי הכולל הרמת העור במצח להפחתת הופעת קמטים וקמטוטים במצח ובין הגבות.
  • ניתוח עפעפיים: הליך כירורגי הכולל הסרת עודפי עור ושומן מהעפעפיים העליונים ו/או התחתונים כדי להפחית את הופעת הקמטים והצניחה סביב העיניים.
טיפולסוג הטיפוליעילותטווח תוצאות
הזרקת בוטוקס / דיספורטלא כירורגיגבוהה3-6 חודשים
הזרקת סקולפטרהלא כירורגיגבוההעד שנתיים
הזרקת חומצה היאלורוניתלא כירורגיבינונית6-12 חודשים
פילינג כימילא כירורגיבינונית6-12 חודשים
שיקום עור בלייזרלא כירורגיבינונית עד גבוההעד שנה
מתיחת פניםכירורגיגבוהה5-10 שנים
הרמת גבותכירורגיגבוהה5-10 שנים
ניתוח עפעפייםכירורגיגבוהה5-10 שנים
הזמנה עם תמונה של יונתן ווגמן שמזמין אתכם להגיע אלינו לפיסול פנים - TLV MEDICAL

כיצד להימנע מחזרת קמטים?

  • להגן על העור מפני השמש: חשיפה לשמש עלולה לגרום לקמטים, כתמי גיל ונזקי עור אחרים. מומלץ להשתמש בקרם הגנה רחב טווח, עם מקדם הגנה של 30 לפחות, ללבוש ביגוד מגן כגון כובעים וחולצות ארוכות בחוץ.
  • להימנע מעישון: עישון מאיץ את תהליך ההזדקנות וגורם לקמטים, בעיקר סביב הפה. הפסקת עישון יכולה לסייע במניעת הישנות של קמטים.
  • לשמור על תזונה בריאה: תזונה עשירה בפירות, וירקות, דגנים מלאים וחלבון מלא, שומנים לא רוויים וכד' יכולה לספק לעור את רכיבי התזונה החיוניים הדרושים לו כדי להישאר בריא ולמנוע הישנות של קמטים.
  • לשמור על לחות העור: שתייה מרובה של מים תעזור לשמור על לחות העור ותמנע הישנות של קמטים.
  • לדאוג לשינה מספקת: שינה מספקת עוזרת לעור להתחדש, מה שיכול למנוע את הישנות הקמטים.
  • להפחית את רמת המתח: מתח כרוני מאיץ את תהליך ההזדקנות וגורם לקמטים. עיסוק בפעילויות להפחתת מתחים כגון יוגה, מדיטציה או פעילות גופנית יכולה לסייע במניעת הישנות של קמטים.

השפעה פסיכולוגית של הופעת קמטים

להופעת קמטים יכולה להיות השפעה פסיכולוגית על האדם, כגון:

  • פגיעה בהערכה העצמית: אצל אנשים רבים, לקמטים יש השפעה שלילית על ההערכה העצמית שלהם. הם עשויים להרגיש פחות מושכים, ולחשוש שאחרים ישפטו אותם על סמך המראה שלהם.
  • תוספת חרדה: אנשים מסוימים עשויים לחוות חרדה או פוביה חברתית כתוצאה מהקמטים שלהם.
  • דיכאון: הופעת קמטים יכולה להוביל לדיכאון אצל אנשים מסוימים, בגלל שהם מרגישים שהם כבר לא מושכים או נחשקים, מה שעלול להוביל לתחושות של עצב וחוסר תקווה.
  • דיסמורפיה בגוף: במקרים מסוימים, הופעת קמטים עלולה לעורר דיסמורפיה בגוף, הפרעה בבריאות הנפש המאופיינת במחשבות אובססיביות לגבי המראה של האדם. אנשים עם דיסמורפיה בגוף עלולים לבלות זמן ואנרגיה מופרזים באובססיביות על הקמטים שלהם, ועשויים לחפש טיפולים או הליכים רבים כדי לנסות לתקן אותם.
  • "גיליזם": בחברה שלנו יש תפיסה שלילית של הזדקנות ושל אנשים מבוגרים יותר. זה יכול להוביל לגילויי אפליה של אנשים מבוגרים, מה שעלול להחמיר עוד יותר את ההשפעה הפסיכולוגית השלילית של קמטים.

TLV מדיקל סנטר הינו מרכז כירורגי רב תחומי, המציע סטנדרט טיפולי מן השורה הראשונה מכל היבט: אנושי, שירותי, רפואי וטכנולוגי. ליצירת קשר השאירו פרטים >>

TLV מדיקל סנטר

TLV מדיקל סנטר

מרכז כירורגי רב תחומי, המציע סטנדרט טיפולי מן השורה הראשונה מכל היבט: אנושי, שירותי, רפואי וטכנולוגי.
המרכז נוסד בשנת 2015 על ידי ד"ר מיכאל ברר ועינב אדיב-ברר והינו בבעלות פרטית ובפיקוח משרד הבריאות.

טיפולים נוספים - כירורגיה פלסטית

תמונה של סימונים לקראת ניתוח להרמת חזה
הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה מהו ניתוח הרמת חזה? כיצד מתבצע ניתוח להרמת חזה? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח הרמת חזה – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח שלנו

למידע נוסף >>
תמונה במהלך ניתוח של הרמת עפעפיים
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים מהו ניתוח הרמת עפעפיים? כיצד מתבצע ניתוח הרמת עפעפיים? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח הרמת עפעפיים – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח שלנו

למידע נוסף >>
טשטוש קמטים בפנים
טשטוש קמטים בפנים

מדוע נוצרים קמטים? קהל היעד לטשטוש קמטים סוגי טיפול לטשטוש קמטים בפנים כיצד למנוע קמטים בפנים? השפעות פסיכולוגיות לקביעת פגישת ייעוץ מדוע נוצרים קמטים? אחת

למידע נוסף >>

קופות החולים וחברות הביטוח שבהסדר

כירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​!

ד"ר יונתן ווגמן

ד"ר אמיר שרעבי

ד״ר אלישע אופירם

ד"ר זאב אפרת

ד"ר אבי אברג'ל

ד”ר שקמה בר-און

פרופ' ישראל מייזנר

ד”ר ליאור דרוקר

לקביעת תור פרטי ומהיר

או השאירו פרטים

פרופ' רפפורט הרי

פרופ' הדני משה

פרופ' בן אמיתי

פרופ' אוריאל איתן

ד״ר שלומית קורן

פרופ' שגיא הרנוף

ד״ר רני ברנע

דר' רוברטו שפיגלמן

ד״ר קרן רגב

ד״ר נעה אפרת בן ברוך

ד״ר חובב תבור

ד״ר זאב קציר

ד״ר אבי גולדפרב

ד״ר אהרון מנחם

ד״ר ארנון אגמון

מומחים בגינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מומחים בכירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

גינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​