Home » טיפולי כירורגיה פלסטית » ניתוח מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים

נכון שהיום, יותר מתמיד, ניצבות בפנינו לא מעט אפשרויות שאינן ניתוחיות המיועדות כולן להשיב לפנינו מראה צעיר יותר, ואולם עושה רושם שמי שמבקשים לקבל את השינוי המשמעותי ביותר שיש לרפואה האסתטית להציע בוחרים בניתוח מתיחת פנים.

"אני לא רק נראית צעירה יותר אלא גם טוב יותר", הוא המשפט השגור ביותר בפי לקוחותינו כאן, ב-TLV מדיקל.

מה עוד כדאי לדעת על אחת הפרוצדורות האסתטיות הנפוצות אצלנו? כל התשובות כאן.

מטופלת אשר שירטטו לה על הפנים מידות לפני מתיחת פנים

מה זה ניתוח מתיחת פנים?

עם חלוף השנים וככל שאנחנו מתבגרים קורים כמה דברים במקביל ולכולם השפעה דומה על מראה הפנים: איכות העור יורדת והוא מאבד מגמישותו ומעוביו, רמות הקולגן והאלסטין הולכות ופוחתות ורקמות הפנים מאבדות מנפחן.

הפועל היוצא של כל הנ"ל הוא רפיון עור, קפלים ועודפים – בעיקר בחלק התחתון של הפנים ומסביב לפה אבל לא רק.

ניתוח מתיחת פנים, אם כן, הוא פרוצדורה אסתטית שנועדה למתוח את העור העודף, להדק אותו ולפסל את קווי המתאר מתוך כוונה ליצור מראה צעיר ורענן של הפנים והצוואר, זאת תוך שמירה על מראה טבעי וחיוני.

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת פנים?

כמו תמיד אצלנו, המהלך הסופי של הניתוח נקבע אישית לכל מטופל ומטופלת בהתאם לסוג העור, מצב הקמטים, הציפיות שלכם ועוד. יחד עם זאת ניתן לומר כי הטכניקה היא זו: מתבצעים חתכים באזורים נסתרים (בדרך כלל בקו השיער ו/או בקדמת אפרכסת האוזן) ודרכם מופרד עור הפנים, מורמות הרקמות הרכות, מוסרים עודפי העור ולאחר עיצוב והוספת שומן (אם צריך) נתפר הכל מחדש תוך עיצוב קווי המתאר.

במרבית המקרים מוזרק שומן עצמי המשיב לפנים את הנפח שאבד. השומן נלקח בדרך כלל מאזורי הירכיים והבטן (בכמויות קטנות שאינן מורגשות באזורים מהם נלקח).

לפני הניתוח

ההכנות לניתוח מתחילות כמובן בפגישה עם המנתח/ת, במהלכה תקבלו הסבר מקיף על טכניקת הניתוח המתאימה לכם, וזאת על סמך איכות העור, עוביו, מרקמו, אופן פיזור השומן התת-עורי, אופי הקמטים וצורתם, וכמובן בריאותכם ומצבכם הגופני הכללי.

בנוסף, יהיה עליכם לבצע בדיקת דם וייתכן שידרשו בדיקות נוספות, בהתאם להחלטת המנתח/ת.

כמקובל לפני ניתוחים אלקטיביים רבים, יש לעצור את נטילתן של תרופות נוגדות קרישה וכן של תוספי מזון טבעיים כשבועיים לפני הניתוח ויש להפסיק לעשן בשבועות שלפני הניתוח כמו גם אחריו שכן העישון עלול לפגוע באספקת הדם הדרושה.

אחרי הניתוח

לאחר 24 שעות מסיום הניתוח ניתן כבר להתקלח במים פושרים ואף רצוי לחפוף שיער על מנת לטפל כראוי בפצעים הניתוחיים.

ההמלצה שלנו היא לקחת חופשת מחלה של בין 10 – 14 ימים על מנת לתת לגוף את המנוחה הנדרשת לו. ואכן, 2-4 שבועות לאחר הניתוח ניתן כבר לחזור לפעילות רגילה ואולם במהלך זמן ההחלמה יש להימנע מכל פעילות מאומצת.

ניתוח מתיחת פנים – סיבוכים אפשריים

כמו כל הליך כירורגי גם ניתוח מתיחת פנים אינו חף מאפשרות לסיבוכים.

יחד עם זאת, כמובן שלבחירת הגורם המנתח מכל היבט יש השפעה על האפשרות לכך. בכל מקרה, על כל אחד ואחד מהסיבוכים האפשריים, דרכי המניעה והטיפול תקבלו הסבר מפורט לפני ואחרי הניתוח.

הסיבוכים האפשריים:

  • צלקות לא אסתטיות
  • חוסר סימטריה
  • חוסר תחושה
  • זיהום
  • דימום ושטפי דם – שאינם פוחתים ו/ או מתגברים
  • בצקות – שלא חולפות לאחר כ-4-6 חודשים
  • פקקת ורידים
  • נמק

חדרי הניתוח שלנו

TLV מדיקל סנטר כולל חדרי ניתוח גדולים ומרווחים המצויידים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כמרכז רפואה פרטית שחרט על דגלו מצוינות ומקצוענות אנחנו מחויבים לתת למטופלינו את השירות הטוב ביותר בכל שלב בתהליך וההקפדה על כך היא בלתי מתפשרת.

המרכז מאושר ע”י משרד הבריאות ופועל תחת גיבוי של בית חולים ציבורי. צוות הניהול של חדרי הניתוח כולל את המנהל הרפואי, מנהל ההרדמה ואח אחראי חדר ניתוח. נוהלי העבודה והסטנדרטים המופעלים במקום הינם מהגבוהים ביותר על מנת להבטיח ללקוחותינו את הטיפול המקצועי והבטוח ביותר.

שאלות נוספות

זוהי אכן שאלה חשובה במיוחד, שכן מדובר בהליך מורכב הדורש לא רק מיומנות גבוהה וידע מסוים מאד באנטומיה של הפנים (משתנה בין גברים לנשים), אלא גם כישורים אסתטיים מצוינים. מה שנהוג לכנות 'עין טובה'.

חשוב לדעת כי לא כל העוסקים בניתוחים קוסמטיים – מוכשרים ככל שיהיו – מיומנים בביצוע ניתוחי מתיחת פנים – הדורשים כאמור כישורים ספציפיים ועל כן יש לברר זאת בקפידה.

מלבד זאת, מומלץ (ומקובל) לבקש מהרופא/ה המיועדים לראות תמונות של מטופלים קודמים על מנת לקבל מושג כללי על אופי העבודה.

מתיחת פנים מתבצעת ברוב המוחלט של המקרים בשני שלישים התחתונים של הפנים כלומר כוללת את אזור הלחיים, הסנטר, וקו מתאר הלסת.

זאת מכיוון שאזורי המצח, הצוואר או העפעפיים דורשים טכניקה כירורגית אחרת. אמנם יש מטופלים שבוחרים לבצע בו זמנית ניתוח הרמת עפעפיים או מתיחת מצח אך כאמור, אלה לא אותם ניתוחים.

ובכל זאת, היות שבפנים עסקינן, ניתן בהחלט להגיד כי כך או כך מתקבל מראה כללי רענן ומוצק הרבה יותר, ועל כן לעיתים מטופלים רבים חשים כי אין צורך בהתערבות נוספת.

זו אכן אחת הדאגות המוכרות של מטופלי ניתוח מתיחת פנים שכן את הפנים – בניגוד לאברי הגוף – הרי לא ניתן לכסות.

לפיכך, יש לקחת בחשבון שטפי דם ונפיחויות שיהיו בשיאם בשלושת הימים הראשונים אחרי הניתוח ויבלטו לעין במשך כשבועיים אך ישתפרו בהדרגה.

רוב מטופלינו שבים לשגרת חייהם לאחר כ-10 ימים, אך חשוב ביותר להקפיד על הגנה מוחלטת מהשמש על מנת לתת לעור הטרי להתאושש, וכמובן – לא לעשן.

ניתוח מוצלח של מתיחת פנים אמור להעניק לא רק מראה פנים טבעי, צעיר ורענן יותר, אלא גם לאפשר לנו להמשיך ולהזדקן באופן טבעי.

לא ניתן לעצור את הזמן, אבל בוודאי שניתן לעכב את סימניו – ניתוח מתיחת פנים בהחלט עושה את זאת, ואולם לא נפתיע איש אם נדגיש כי לשמירה על אורח חיים בריא יש השפעה מכרעת על מראה הפנים ואין להקל בה ראש. משקל תקין, תזונה מאוזנת, פרידה חד משמעית מהסיגריות והגנה מהשמש בהחלט יאריכו את חיי התוצאות הנפלאות שהתקבלו בעזרת הניתוח. ואלה, הרי כבר תלויים בכם.

ניתוח מתיחת פנים אכן "מוריד" שנים, כאשר על השאלה 'כמה שנים' עונים המטופלים שלנו תשובות הנעות בין 8-15 שנים (עניין של תחושה אישית, כמובן).

ככלל, אורח חיים בריא, הימנעות מחשיפה לשמש ומעישון שומרים על תוצאות טובות יותר.

כך או כך, בין היתר בשל העובדה כי גיל המנותחים יורד ותוחלת החיים עולה – לא מעט מטופלים שלנו בוחרים לבצע את הניתוח פעם נוספת.

ניתוח מתיחת פנים מתאים למי שפניהם מרובים קמטים באזורי הלחיים, צידי הפה, קו הלסת והצוואר, ובעיקר למי מכם שמראה הקמטים והפנים הנפולים מפריעים לו.

למעשנים נמליץ לוותר על הניתוח, או המלצה חמה יותר: לחדול מעישון.

מיני מתיחת פנים מתבצעת בדרך כלל כאשר המטופל צעיר יותר (40-50) או ליתר דיוק כאשר עור הפנים רפוי במידה פחותה ומתרכז באזור הלחיים וקו הלסת ופחות באזור הצוואר. במקרים אלה יתבצעו שני חתכים בלבד – בקדמת האוזניים.

התשובה לשאלה זו מורכבת במקצת, שכן מצד אחד רצוי לבצע ניתוח מתיחת / הרמת פנים בגיל צעיר יחסית (40-50) עת העור עדיין אלסטי ומובטחת החלמה מוצלחת במיוחד, מה גם שהשינוי לא יהיה דרמטי מאד ותיראו כמו אחרי חופשה טובה. הטענה הכללית היא כי ניתוח פנים בגיל צעיר יחסית יחזיק זמן רב יותר בזכות איכות העור ; מצד שני, במיוחד באמצעים הקיימים לרשותנו היום, ניתן לדחות את ניתוח הרמת הפנים ולבצעו בגיל מבוגר יותר. אך זאת יש לדעת: ככל שגיל המנותח/ת גבוה יותר כך אלסטיות העור יורדת ואיתה הסיכוי שתוצאות הניתוח יישמרו לאורך זמן.

הרופאים שמבצעים את הניתוח

כך או כך, אל תתלבטו לבד. הרופאים שלנו העוסקים בניתוחי מתיחת פנים הם מהמומחים בתחומם וישמחו לייעץ לכם באופן אישי מה מתאים, מה כדאי ומתי.

טופס הסכמה לניתוח מתיחת פנים:

TLV מדיקל סנטר

TLV מדיקל סנטר

מרכז כירורגי רב תחומי, המציע סטנדרט טיפולי מן השורה הראשונה מכל היבט: אנושי, שירותי, רפואי וטכנולוגי.
המרכז נוסד בשנת 2015 על ידי ד"ר מיכאל ברר ועינב אדיב-ברר והינו בבעלות פרטית ובפיקוח משרד הבריאות.

טיפולים נוספים - כירורגיה פלסטית

מטופלת אשר שירטטו לה על הפנים מידות לפני מתיחת פנים
ניתוח מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים מה זה ניתוח מתיחת פנים? כיצד מתבצע ניתוח מתיחת פנים? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח מתיחת פנים – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח

למידע נוסף >>
תמונה במהלך ניתוח של הרמת עפעפיים
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים מהו ניתוח הרמת עפעפיים? כיצד מתבצע ניתוח הרמת עפעפיים? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח הרמת עפעפיים – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח שלנו

למידע נוסף >>
ניתוח שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן מהו ניתוח שאיבת שומן? כיצד מתבצע ניתוח שאיבת שומן לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח שאיבת שומן – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח שלנו

למידע נוסף >>
תמונות לפני ואחרי ניתוח אף
ניתוח אף

ניתוח אף מה זה ניתוח אף? כיצד מתבצע ניתוח אף? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח אף – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח שלנו שאלות נוספות הרופאים

למידע נוסף >>

קופות החולים וחברות הביטוח שבהסדר

כירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​!

ד״ר אלישע אופירם

ד"ר זאב אפרת

ד"ר אבי אברג'ל

ד”ר שקמה בר-און

פרופ' ישראל מייזנר

ד”ר ליאור דרוקר

לקביעת תור פרטי ומהיר

או השאירו פרטים

פרופ' רפפורט הרי

פרופ' הדני משה

פרופ' בן אמיתי

פרופ' אוריאל איתן

ד״ר שלומית קורן

פרופ' שגיא הרנוף

ד״ר רני ברנע

דר' רוברטו שפיגלמן

ד״ר קרן רגב

ד״ר נעה אפרת בן ברוך

ד״ר חובב תבור

ד״ר זאב קציר

ד״ר אבי גולדפרב

ד״ר אהרון מנחם

ד״ר ארנון אגמון

מומחים בגינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מומחים בכירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

גינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​