Home » טיפולי גינקולוגיה » קולפורפיה קדמית ואחורית

קולפורפיה קדמית ואחורית

קולפורפיה קדמית ואחורית

נשים רבות סובלות מצניחה של איברי האגן, וזאת כתוצאה מהיחלשות שרירי רצפת האגן.

מדוע זה קורה? איברי הבטן והאגן מחוזקים במקומם על ידי רצפת האגן.

לידה, כריתת רחם, שיעול ממושך ולא מטופל, עצירות כרונית, השמנה באופן חריג או גידול באגן וכן הזדקנות – כל אלה הם גורמים ידועים המובילים להיחלשות של שרירי האגן וכתוצאה מכך עלולה להתפתח צניחה של איברי הבטן והאגן.

כאבים, דליפת שתן, עצירות, מתן שתן באופן דחוף גם בלילה, תחושת אי נוחות ו/או כאבים במהלך קיום יחסי מין, הפרשות מהנרתיק מעבר לרגיל – כל אלה ועוד הינם תסמינים נפוצים של צניחת איברי האגן.

מהי קולפורפיה?

קולפורפיה הוא ניתוח בו מתקנים פגם בדופן הנרתיק. פגם זה יכול להימצא בדופן הקדמית של הנרתיק ולגרום לבליטת כיס השתן ;  או לחילופין בדופן האחורית של הנרתיק ולגרום לצניחת המעי או הרחם.

לאחר בדיקה וגינאלית והבחנה מדויקת ניתן לטפל במצב בעזרת ניתוח קולופורפיה קדמית או אחורית.

כיצד מתבצע ניתוח קולפורפיה?

בניתוח קולפורפיה קדמי מחזקים את הרקמה התומכת בשלפוחית השתן מלמטה. הליך זה נקרא גם תיקון קדמי.

בניתוח קולפורפיה אחורי מחזקים את הרקמה התומכת ברקטום מלמעלה. הליך זה נקרא גם תיקון אחורי. כך ניתן לתקן את הבליטה שנוצרה בנרתיק עקב צניחת דפנות הנרתיק, לשקם את שלפוחית השתן ואת הרקטום למנוע פגיעה בתפקוד המיני שעלולה להיווצר כתוצאה מצניחת איברים אלו.

הניתוח מתבצע תחת הרדמה מקומית או כללית ובמהלכו נעשה חתך לאורך הדופן של הנרתיק, כאשר בעזרתו מפרידים בין רירית הנרתיק לבין שלפוחית השתן מקדימה או הרקטום מאחורה. לאחר מכן תופרים ומהדקים את הרקמה המחברת על ידי שימוש בתפרים נמסים, מתקנים את הפגם שנוצר ותומכים מחדש באיבר שצנח.

לרוב, לתפרים לוקח כשלושה חודשים להתמוסס ובזמן זה נוצרת באיזור הניתוח רקמה סיבית אשר מחליפה בהדרגה את התפרים ותומכת באיברי האגן מפני צניחה.

לפני ואחרי הניתוח

אם לאחר ייעוץ ובדיקה הובחנת כמי שזקוקה לקולפורפיה (קדמית או אחורית) תתבקשי טרם הניתוח לבצע ספירת דם ותפקודי קרישה. במקרים מסוימים תידרשי לעבור בדיקת א.ק.ג וצילום חזה.

הנחיות נוספות יינתנו במהלך הייעוץ.

לרוב מדובר בהתאוששות קלה באשפוז יום. לעיתים יש צורך במנוחה בבית החולים למשך כיומיים מביצוע התהליך. כך או כך לאחר בדיקה תשוחררי לביתך תחת טיפול תרופתי מתאים באם יש צורך בכך.

ההמלצה שלנו היא למנוחה בת כ-3 שבועות בבית לאחר הניתוח כשלושה שבועות ולחזור לביקורת אצל הרופא המנתח טרם חזרה לתפקוד יומיומי רגיל.

ניתוח קולפורפיה סיבוכים

כמו בכל ניתוח גם בהליך זה ולאחריו קיימים סיכונים וסיבוכים, אם כי סבוכים משמעותיים בהם לא ניתן לטפל במיידי על ידי טיפול תרופתי או ביצוע הליך נוסף – הינם נדירים.

הסיבוכים הנפוצים ביותר במהלך קולפורפיה או לאחריה:

  • דלקות בדרכי השתן.
  • דליפת שתן שמצריכה טיפול (בעיקר במקרים בהם תוקנה צניחה של שלפוחית השתן).
  • תחושה של כאב או אי נוחות בעת קיום יחסי מין (בעיקר במקרים בהם תוקנה צניחה בדופן הנרתיק האחורית או בוצע שיחזור הפירנאום).
  • פגיעה בשלפוחית השתן, בדרכי השתן או אפילו במעי.
  • קשיים במתן שתן לאחר הניתוח מצב העלול להצריך שימוש בקטטר.
  • דימום באופן מוגבר.
  • קרישי דם בוורידים עמוקים ברגליים או בריאות.

לאחר ביצוע הניתוח יש להיות במעקב רפואי ולנוח ולדווח לרופא על כל תחושה חריגה או כאבים שמופיעים לאחריו.

האם יכולה להיווצר צניחה מחודשת?

שיעור ההצלחה של ניתוח לתיקון הדופן האחורי עומד על 80-90% כאשר ניתן גם בניתוח לתיקון הדופן הקדמי להגיע לנתונים גבוהים כאלה אם משלבים קיבוע רחם, קיבוע כיפת הנרתיק או שימוש ברשת סינטטית – במקרים המתאימים וכשיש צורך בכך.

יחד עם זאת יעילות הניתוח לטווח ארוך תלויה במספר גורמים: איכות הרקמה אותה מתקנים ומחזקים, ואם הגורם לצניחה הוא גורם כרוני שעלול לגרום לצניחה מחודשת של אותם איברים כמו השמנת יתר או עצירות כרונית.

הרופאים שמבצעים את הניתוח

המרכז הרפואי TLV מדיקל סנטר מצויד במיטב החידושים והטכנולוגיה המתקדמת ביותר לביצוע הבדיקה, וזאת, כמובן, לצד הרופאים ואנשי המקצוע המובילים בתחום.

את מוזמנת לפנות אלינו לקבלת לפרטים נוספים או לקביעת תור

TLV מדיקל סנטר

מרכז כירורגי רב תחומי, המציע סטנדרט טיפולי מן השורה הראשונה מכל היבט: אנושי, שירותי, רפואי וטכנולוגי. המרכז נוסד בשנת 2015 על ידי ד"ר מיכאל ברר ועינב אדיב-ברר והינו בבעלות פרטית ובפיקוח משרד הבריאות.

טיפולים נוספים - גינקולוגיה

דליפת שתן במאמץ
דליפת שתן במאמץ

בריחת שתן במאמץ – למה זה קורה? יתרונות טיפול בלייזר FEMILIFT סוגי דליפת שתן במאמץ כיצד לאבחן דליפת שתן במאמץ גורמי סיכון לדליפת שתן במאמץ

למידע נוסף >>
בריחת שתן
דליפת שתן

מה נחשב לדליפת שתן כיצד הגוף שולט בסוגרים? אוכולוסיות סיכון גורמי סיכון מתי להתייעץ עם מומחה ? 5 הסוגים של דליפת שתן כיצד לטפל בבריחת

למידע נוסף >>
הפלה יזומה - תמונה ראשית
הפלה יזומה

מהי הפלה יזומה הסיבות להפסקת הריון תהליך הפלה יזומה הקריטריונים להפסקת הריון מהן הזכויות שלך דרכים להפסקת הריון הרופאים שמבצעים את הניתוח מהי הפלה יזומה

למידע נוסף >>

קופות החולים וחברות הביטוח שבהסדר

גינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

ד״ר אלישע אופירם

ד"ר זאב אפרת

ד"ר אבי אברג'ל

ד”ר שקמה בר-און

פרופ' ישראל מייזנר

ד”ר ליאור דרוקר

לקביעת תור פרטי ומהיר

או השאירו פרטים

פרופ' רפפורט הרי

פרופ' הדני משה

פרופ' בן אמיתי

פרופ' אוריאל איתן

ד״ר שלומית קורן

פרופ' שגיא הרנוף

ד״ר רני ברנע

דר' רוברטו שפיגלמן

ד״ר קרן רגב

ד״ר נעה אפרת בן ברוך

ד״ר חובב תבור

ד״ר זאב קציר

ד״ר אבי גולדפרב

ד״ר אהרון מנחם

ד״ר ארנון אגמון

מומחים בגינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מומחים בכירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

כירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​