חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Home » טיפולי כירורגיה פלסטית » מתיחת בטן היקפית

מתיחת בטן היקפית

מהו ניתוח מתיחת בטן היקפית ולמי הוא מתאים?

ניתוח מתיחת בטן היקפית הוא הליך כירורגי ברפואה פלסטית, שנועד לסלק עודפי עור ושומן סביב אזור הבטן ומרכז הגוף. סוג זה של ניתוח פלסטי נחשב למתאים למטופלים כגון:

בין אם בעקבות ניתוח בריאטרי (“קיצור קיבה” או ניתוחי טבעת) ובין אם בעקבות דיאטה מחמירה או מכל סיבה אחרת. לאחר ירידה משמעותית במשקל מטופלים רבים אינם שבעי רצון מהמראה הניכר של עור רפוי ונפול סביב הבטן, בצידי הגוף ובאזור הגב התחתון.

אלה “עודפים” שלא ניתן להיפטר מהם באמצעות פעילות גופנית או דיאטה. לעומת זאת מתיחת בטן היקפית יכולה לשפר באופן דרמטי את קווי המתאר של המרכז ההיקפי של הגוף, בזכות הסרת עודפי העור ואפקט האיסוף וההידוק.

משמעות הטיפול עבור המטופלים היא השגת מראה רזה וחטוב יותר, שיפור הפרופורציות של הגוף ולכך נלווה שיפור ניכר בביטחון העצמי.

כמו גם בשל הצטברות שומן עיקש באזור הבטן ומרכז הגוף. ישנם מטופלים שאצלם אפילו ללא ירידה דרמטית או מהירה במשקל, נוצרים עודפי עור בשילוב כיסי שומן עיקש סביב מרכז הגוף.

עבור מטופלים אלה מתיחת בטן היקפית משפרת מאוד את הצורה ומבנה הגוף. התוצאה המתקבלת תורמת למראה צעיר יותר, שלא ניתן להשיג אפילו בעקבות דיאטות או פעילות גופנית.

בעיקר באזור הבטן ובאופן שיצר עור מדולדל באופן נראה לעין ולעיתים בשילוב אזורים שבהם סימנים של עודפי שומן לא רצויים. מדובר למשל על מטופלים שעברו בעבר ניתוחי בקע (“קילה” או שבר) או ניתוחי קיסרי. מתיחת בטן היקפית יכולה במקרים אלה להתמקד בתיקון האזורים הבעייתיים, החזרת מבנה הגוף המאוזן ואף שרירי וחטוב יותר באופן נראה לעין.

במאמר זה נדון על:

לפני שאתם מחליטים, מה חשוב לדעת על ניתוח מתיחת בטן היקפית?

שוקלים מתיחת בטן היקפית ומרגישים שאתם או אתן צריכים לדעת יותר? שימו לב לדברים הללו. תחילה, חשוב שיהיו לכם ציפיות מציאותיות ותבינו את כל ההשלכות של טיפול נרחב מסוג זה. במילים אחרות, סוג זה של ניתוח תורם לעיצוב הגוף והוא נחשב למורכב ופולשני יותר ביחס לניתוח מתיחת בטן רגיל. פירוש הדבר שלאחר הניתוח צפויה תקופת החלמה ארוכה יותר.

עוד צריך לדעת כי לקראת הניתוח אתם צריכים להימצא במצב בריאותי כללי טוב. חשוב להגיע לניתוח לאחר תקופה שבה אתם מצליחים לשמור על משקל גוף יציב וללא תנודות. לקראת הניתוח, חשוב שתכירו את היתרונות ואת הסיבוכים או הסיכונים האפשריים, כפי שיש בכל ניתוח שכולל הרדמה.

חשוב לא פחות לבחור מנתח פלסטי מנוסה ומוסמך, שאתם ואתן מרגישים שתוכלו לסמוך עליו. בחרו רופא בעל ניסיון עשיר בדגש על ניתוחי מתיחת בטן היקפיים. מיומנותו של המנתח, ניסיונו והביטחון שהוא משרה עליכם כבר בזמן הפגישה הראשונית וכן בהמשך, הינם בעלי משמעות רבה. אתם מוזמנים לפנות אלינו למרכז הרפואי TLV Medical, להתרשם מהצוות, מחוויות מטופלים, מתמונות מטופלים וכן לקבל מידע נוסף ככל שתרצו.

עשוי לעניין אתכם | מהו מיני ניתוח מתיחת בטן ולמי הוא מתאים?

מהן ההשפעות לטווח הארוך ותופעות הלוואי של ניתוח מתיחת בטן היקפית?

ההשפעות ארוכות הטווח של ניתוח מתיחת בטן היקפית יכולות להיות לא פחות מאשר משנות חיים. באמצעות הסרת עודפי עור ושומן באזור אמצע הגוף מתקבל גוף במראה רזה יותר, צעיר יותר ומאוזן ואסתטי.

לכך נלווית שביעות רצון גבוהה הנובעת מתפיסת גוף חיובית בהרבה, ביטחון עצמי משופר, תחושה משוחררת יותר באירועים חברתיים לרבות בחופשות, בבילויים בים ובבריכה וכן תחושת ביטחון גם ביחסים אינטימיים ובזוגיות.
תופעות לוואי אפשריות יכולות לכלול למשל:

חשוב לדעת:
ברוב הגדול של המקרים תופעות הלוואי שציינו ניתנות למניעה, לתיקון או לשיפור באמצעות הליך כירורגי מקצוע או על ידי טיפול נאות לאחר הניתוח. תוכלו לשוחח על כך באריכות עם רופא מטעמנו שיביא בחשבון את גילכם, מצבכם הבריאותי, מבנה הגוף והעור וכל ההיבטים הנוספים הנוגעים בדבר.

ניתוח נוסף שעשוי לעניין אתכם | ניתוח מתיחת פנים >>

כל שלבי ניתוח מתיחת בטן היקפית: מהתחלה ועד סוף הניתוח

לקראת הניתוח, כדאי להכיר את השלבים הצפויים:

במהלך הייעוץ הראשוני המנתח הפלסטי יבדוק את המטופלת או המטופל, על מנת להתרשם ממראה הבטן, אזור אמצע הגוף בכלל וכמות העור הרפוי. כמו כן, הרופא יתייחס לציפיות המטופלים, יענה על שאלות, ויבהיר האם אכן ניתוח מתיחת הבטן ההיקפית יהיה הטיפול המתאים ביותר או שאפשר להביא בחשבון חלופה אחרת (בהמשך נתייחס לחלופות אפשריות).

השלב השני כולל תכנון ההליך, לקראת הניתוח. בשלב זה המנתח מודד ומסמן בצורה מדויקת את האזורים שבהם יש לטפל. הרופא מתכנן את תהליך הניתוח, היכן יעבור החתך וכמובן יפרט עבור המטופל או המטופלת אילו הכנות נדרשות לקראת הניתוח עצמו.

ההליך עצמו צפוי להתנהל בהרדמה כללית. מתיחת הבטן ההיקפית אורכת בדרך כלל כ-3 עד 5 שעות. הרופא המנתח יבצע חתך סביב כל אזור אמצע הגוף ולפי הסימונים שתוכננו מראש. בניתוח מסירים את עודפי העור והשומן ולאחר מכן מהדקים את שרירי הבטן לפי הצורך.

מבחינת ההחלמה, הרי שיש לצפות לתקופת החלמה ארוכה יותר בהשוואה לניתוח מתיחת בטן רגיל. בזמן ההחלמה מתבצע ניקוז של נוזלים והפרשות ויש להשתמש בבגדי לחץ לאורך שבועות מספר. הרופא יספק הוראות נוספות לאחר הניתוח, במטרה ליעל את הריפוי ולהקל ככל האפשר.

לקראת הניתוח - הכנה שלפני ניתוח מתיחת בטן היקפית

בשבועות שלקראת ניתוח מתיחת הבטן ההיקפית יש כמה דברים שצריכים להקפיד עליהם. מטופלים מעשנים נדרשים שלא לעשן שכן זהו הרגל שמפריע לריפוי ומאט אותו. לפי המצב, ייתכן שהרופא יורה על הפסקת נטילת תרופות מסוימות או לחדול משימוש בתוספי תזונה. כמו כן, לקראת הניתוח יש לאכול נכון ולשמור על משקל יציב.

לקראת הניתוח המטופלים גם צריכים לקבל אישור מרופא המשפחה על כך שהם כשירים לעבור ניתוח מסוג זה, בהתייחס למצב הבריאות הכללי ולפי מדדים רפואיים שונים. המנתח הפלסטי עשוי לבקש לראות תוצאות של בדיקות רפואיות כגון בדיקת דם, על מנת להחליט שלמיטב דעתו המקצועית ניתן לעבור את הניתוח ללא חשש.

כדאי לדאוג מראש לכך שכל הדברים הנחוצים לכם בבית יהיו בהישג יד, שכן בתקופת ההתאוששות הראשונית יכולת התנועה עשויה להיות מוגבלת.

טיפול נוסף, שעשוי לעניין אותך | טיפול עיצוב סנטר ללא ניתוח >>

איך נראית ההחלמה לאחר הניתוח?

משך התאוששות מניתוח מתיחת בטן היקפית צפוי לארוך כחודש על חודש וחצי. יש לציין שלאחר פרק זמן של כשבוע שבועיים, שבו התנועה מוגבלת למדי ואי הנוחות ניכרת יותר, ההחלמה נעשית יותר קלה. המטופלים יכולים לצפות לנפיחות משמעותית לצד שטפי דם שחולפים בהדרגה. ניתן לצפות לאי נוחות שמטופלת בתרופות לשיכוך כאבים ויש להגיע למרפאה לביקורת על פי הנחיית הרופא.

במשך תקופת ההחלמה רצוי שלא לבצע פעילות גופנית מאומצת שכוללת הרמת משקלים כבדים אבל כבר בשלב מוקדם יחסית, רצוי בתיאום עם הרופא, לבצע פעילות גופנית קלה. פעילות כגון הליכה (לא מאומצת מדי) מסייעת לזרימת הדם, טובה מבחינה רגשית וגופנית ואף מסייעת לתהליך הריפוי.

חשוב מאוד בזמן ההחלמה:
בזמן ההחלמה, חשוב מאוד להקפיד על כל הוראות הרופא. למשל יש להשתמש כראוי בבגדי לחץ. חשוב להגיע לכל פגישות המעקב, לשמור על גוף יציב ולעדכן את הרופא אם חשים בכל תסמין שמטריד או מדאיג אתכם. שימו לב שהקפדה על הנחיות הרופא מאפשרת על ליהנות מתוצאות מיטביות ולחזור לאורח החיים הרגיל בתוך כחודשיים שלושה.

ההבדלים בין מתיחת בטן היקפית בהשוואה לטיפולים חלופיים

לצד ניתוח מתיחת בטן היקפית, ישנם טיפולים חלופיים שעשויים להתאים לחלק מהמטופלים. בראש ובראשונה, אפשר לקחת בחשבון את ניתוח מתיחת הבטן הרגיל.

בטיפול מסוג זה מתמקדים בעיקר בחלק הקדמי של הבטן, ולא בצידי הגוף או באזורי גב תחתון. טיפול חלופי נוסף שעשוי להתאים לעיצוב הבטן הינו שאיבת שומן. טיפול בשאיבת שומן עשוי להתאים כאשר המטרה המרכזית היא להתמקד בכיסי שומן מקומיים, ללא טיפול בעודפי עור.

ההבדלים העיקריים בין מתיחת בטן היקפית לבין טיפולים חלופיים:

היקף האזור המטופל

מתיחת בטן היקפית מטפלת בכל אזור אמצע הגוף. בשיטות החלופיות המענה הוא פחות מקיף ויותר ממוקד באזור מוגבל.

הסרת העור העודף

במתיחת בטן היקפית ניתן לבצע הסרה מיטבית של עור עודף ומדולדל. בטיפולים חלופיים ההשפעה על עור עודף מועטה יותר או שאיננה קיימת כלל.

זמן החלמה

מתיחת בטן היקפית כרוכה בפרק זמן ארוך יותר להחלמה, שכן מדובר בהליך כירורגי מקיף יותר.

שביעות רצון של המטופלים

מטופלים שעוברים מתיחת בטן היקפית נוטים לדווח על רמות גבוהות של שביעות רצון, למרות ההחלמה הארוכה יותר. הסיבה היא שהתוצאות מחזירות את הפרופורציות הנכונות של כל מרכז הגוף, לרבות סילוק שומן עיקש ועור עודף.

טכנולוגיות חדשניות בניתוח מתיחת בטן במרפאת TLV Medical

במרפאת TLV Medical אנו משתמשים בחידושים האחרונים בתחום ניתוחי מתיחת הבטן ההיקפית, כדי שהתוצאות תהיינה מיטביות עבור מטופלינו. בין היתר נעשה שימוש בטכנולוגיות המתקדמות לשאיבת שומן, כגון שאיבה או המסת שומן באמצעות גלי קול או שימוש בלייזר.

בנוסף, במרפאה אנו משתמשים בתפרי חדישים שנועד להחזיק את העור ולהדק אותו בצורה עדינה אך הדוקה מספיק כדי לשפר את התוצאות. תפרים מסוג זה מסייעים להפחתת בצקות והצטברות נוזלים מתחת לעור וכן להשגת תוצאות אחידות.

כמו כן, המרפאה שלנו מצוידת במיטב הטכנולוגיות הכירורגיות, מכשור להדמיה ברזולוציה מצוינת, מערכות מחשוב שמסייעות למנתחים להיערך לניתוח בשילוב סימולציות מציאותיות ועוד. שלל האמצעים הטכנולוגיים לצד הניסיון הרפואי המקצועי המקיף, מאפשרים לנו להעניק למטופלינו טיפול מיטבי, ליווי צמוד ויחס אישי.

שאלות ותשובות: כל מה שרציתם לדעת על מתיחת בטן היקפית

מתיחת בטן היקפית אורכת כ-3 עד 5 שעות. פרק זמן זה נדרש לשם הסרת עודפי העור, סילוק רקמות שומן והידוק שרירי הבטן.

תקופת החלמה ממוצעת עומדת על 4 עד 6 שבועות, לפני שניתן לחזור לאורח החיים הרגיל של לפני הניתוח. בפרק זמן זה הנפיחות ואי הנוחות הולכים וקטנים בהדרגה. החזרה לפעילות, לרבות מאומצת, אפשרית לרוב בתוך חודשיים עד שלושה.

מתיחת בטן היקפית גורמת לצלקת בולטת שמקיפה את אזור מרכז הגוף. לרוב החתך העיקרי ממוקם בבטן התחתונה, מעל אזור הערווה. המשמעות היא שניתן להסתיר את הצלקת אפילו כאשר לובשים בגדים תחתונים או בגדי ים.

הצלקת עשויה להיראות בולטת למדי במשך שבועות או חודשים, אך עם הזמן היא נעשית יותר בהירה ופחות ניכרת. ניתן להשתמש בתכשירים לטיפול בצלקות כדוגמת ג’ל סיליקון ייעודי, כדאי למעט בחשיפה לשמש ולהשתמש בקרם הגנה לפי הצורך.

התוצאות מחזיקות מעמד למשך שנים ארוכות, בהנחה שהמטופלים שומרים על משקל יציב. שינויים הדרגתיים מסוימים יתרחשו באופן טבעי, כחלק מהשפעות הגיל, שינויים הורמונליים וכיוצא באלה.

עם זאת, אפקט המיצוק, המתיחה והשטחת מרכז הגוף צפויים להיראות בבירור למשך שנים. חשוב רק לשים לב שכל ניתוח מתיחת בטן לא מחליף אורח חיים נכון ושמירה על משקל תקין ויציב. 

הרופאים שמבצעים את הניתוח

Picture of TLV מדיקל סנטר

TLV מדיקל סנטר

מרכז כירורגי רב תחומי, המציע סטנדרט טיפולי מן השורה הראשונה מכל היבט: אנושי, שירותי, רפואי וטכנולוגי.
המרכז נוסד בשנת 2015 על ידי ד"ר מיכאל ברר ועינב אדיב-ברר והינו בבעלות פרטית ובפיקוח משרד הבריאות.

טיפולים נוספים - כירורגיה פלסטית

תמונה להמחשה הגדלת חזה
הגדלת חזה

מהו ניתוח הגדלת חזה? כיצד מתבצע ניתוח הגדלת חזה? לפני הניתוח אחרי הניתוח הנחיות נוספות לאחרי ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה – סיבוכים אפשריים

למידע נוסף >>
תמונה של סימונים לקראת ניתוח להרמת חזה
הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה מהו ניתוח הרמת חזה? כיצד מתבצע ניתוח להרמת חזה? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח הרמת חזה – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח שלנו

למידע נוסף >>
תמונות לפני ואחרי - ניתוח מתיחת זרועות
ניתוח מתיחת זרועות

ניתוח מתיחת זרועות מה זה ניתוח מתיחת זרועות? כיצד מתבצע ניתוח מתיחת זרועות? לפני הניתוח אחרי הניתוח ניתוח מתיחת זרועות – סיבוכים אפשריים חדרי הניתוח

למידע נוסף >>
סקולפטרה
סקולפטרה

מהי סקולפטרה? יתרונות איך זה עובד? תוך כמה זמן רואים תוצאות? ההבדל בין חומצה היאלורונית לסקולפטרה שאלות נפוצות לקביעת פגישת ייעוץ הרופאים שמבצעים את הניתוח

למידע נוסף >>

קופות החולים וחברות הביטוח שבהסדר

כירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​!

ד"ר יונתן ווגמן

ד"ר אמיר שרעבי

ד״ר אלישע אופירם

ד"ר זאב אפרת

ד"ר אבי אברג'ל

ד”ר שקמה בר-און

פרופ' ישראל מייזנר

ד”ר ליאור דרוקר

לקביעת תור פרטי ומהיר

או השאירו פרטים

פרופ' רפפורט הרי

פרופ' הדני משה

פרופ' בן אמיתי

פרופ' אוריאל איתן

ד״ר שלומית קורן

פרופ' שגיא הרנוף

ד״ר רני ברנע

דר' רוברטו שפיגלמן

ד״ר קרן רגב

ד״ר נעה אפרת בן ברוך

ד״ר חובב תבור

ד״ר זאב קציר

ד״ר אבי גולדפרב

ד״ר אהרון מנחם

ד״ר ארנון אגמון

מומחים בגינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מומחים בכירורגיה פלסטית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

גינקולוגיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​